Lyckad 1 Majdemonstration

Vänsterpartiet Lidingö är en aktivt kämpande lokalförening till Vänsterpartiet. Partiföreningen deltog i Vänsterpartiet Storstockholms stora demonstrationståg den 1 maj.

Vänsterpartiet Lidingö deltog under gemensam banderoll i Vänsterpartiet/Vänsterns Studentförbund/Ung Vänsters demonstration från Medborgarplatsen den 1 maj. Vänsterpartiet Lidingö gick under parollen "Försvara Kulturen! – Satsa på ungas fritid".
   Från Lidingös partiförening och Ung Vänster Östermalm-Lidingö-Vaxholm deltog ett femtontal personer i vår sektion i demonstrationen.
   Representanter från partiföreningen närvarade även på mötet vid monumentet La Mano tidigare på morgonen. Senare träffades partiföreningens medlemmar på Medborgarplatsen för att delta i demonstrationen. Från Ung Vänster Östermalm-Lidingö-Vaxholm och Ung Vänster Östermalm-Lidingö-Vaxholm arbetade Jonas Lundgren vid Ung Vänsters bokbord.

20.000 personer beräknas sammanlagt ha deltagit i 1 Majdemonstrationen och det därefter hållna mötet i Kungsträdgården.