Fler unga i kommunfullmäktige – Vi vågar gå först

Annons 1 kommunfullmäktige

Fler ungdomar i kommunfullmäktige är nödvändigt. Det är helt oacceptabelt att kommunfullmäktiges medelålder är så pass hög att den närmar sig en kollektiv pension. Vänsterpartiet Lidingö vågar gå först. Vi vill se ett yngre kommunfullmäktige och därför lyfter vi fram unga kandidater, Ida Luther Näsholm, vårt första namn är 24 år gammal, Johan Båge, vårt 3:e namn är 25 år gammal och Jonas Lundgren, vårt 4:e namn är 18 år gammal.

Vi vill i praktiken visa att det går att lyfta fram yngre människor i lokalpolitiken och vi är övertygade om att alla tjänar på det. Politiken som förs i kommunen förankras bättre hos alla medborgare om vi har representanter i kommunfullmäktige av alla olika åldrar, i livets alla skeden.

Har vi då glömt de äldre i vår politik? Nej, snarare tvärt om. Brobyggandet är centralt i vårt arbete. Birgitta Ehlin finns med som 2:a namn på kommunlistan för Vänsterpartiet Lidingö, hon har bland annat tidigare representerat partiet i Äldre- och handikappnämnden. Även Sven-Erik Wånell finns kvar på listan som 7:e namn, han har en lång och gedigen erfarenhet av politiskt arbete i kommunen. Ett exempel på brobyggandet är när Jonas Lundgren och Sven-Erik Wånell gemensamt uttalade sig om förbättrad mat på äldreboendena.

Med Vänsterpartiet Lidingö får du en kommunpolitik som utgår ifrån tre olika ben; Ungdom, erfarenhet och kompetens. Vi arbetar tillsammans, unga som äldre, för ett mer solidariskt och jämställt Lidingö.